دوره 9، شماره 4 - ( مجلۀ علمی دانشگاه علوم پزشکی همدان-زمستان 1381 )                   جلد 9 شماره 4 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Al Balbaki M, Kimiaie Asadi H, Hakemzadeh F. A Case Report of A Life Threatening Response after Administration of Succinylcholine in an Adolescent Male. Sci J Hamadan Univ Med Sci . 2003; 9 (4)
URL: http://sjh.umsha.ac.ir/article-1-787-fa.html
البعلبکی میسور، کیمیایی اسدی حسین، حاکم زاده فریار. گزارش پاسخ خطرناک به سوکسینیل کولین در یک پسر 16 ساله. مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی همدان. 1381; 9 (4)

URL: http://sjh.umsha.ac.ir/article-1-787-fa.html


چکیده:   (428 مشاهده)

          همه مراجع بیهوشی اخیرا" در این نکته هم عقیده اند که مصرف سوکسینیل کولین بعنوان یک داروی روتین در بچه ها کنتراندیکه می باشد و مورد مصرف آن تنها در موارد اورژانس برای حفظ راه هوایی بیمار است.

          این مطالعه مورد بسیار نادری از پاسخ خطرناک به سوکسینیل کولین در یک پسر 16 ساله کاندید عمل ترمیم فتق می باشد. بیمار به دنبال تجویز دوز تکراری دارو در حین عمل ، دچار اختلال شدید همودینامیک مقاوم به درمان و تأخیر چند ساعته در بیدار شدن و ریکاوری از عمل به دلیل ضعف شدید عضلانی گردید. در بررسی های بعمل آمده علت آن لیز وسیع عضلات اسکلتی همراه با هیپرکالمی (k= 6.3 mEq/L) تشخیص داده شد. میوگلوبین یوری ، CPK=225000 U/L و LDH=3000 U/L از نکات برجسته آزمایشات بیمار بود . در نهایت بیمار با تشخیص میوپاتی ناشناخته و با حال عمومی خوب مرخص گردید.

     
نوع مطالعه: گزارش موردي | موضوع مقاله: تخصصي

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
کد امنیتی را در کادر بنویسید

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی همدان می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2015 All Rights Reserved | Scientific Journal of Hamadan University of Medical Sciences

Designed & Developed by : Yektaweb